Kurser inom digital marknadsföring & sociala medier

Känns hela den digitala marknadsföringsbiten inklusive sociala medier, content marketing och hemsidans innehåll övermäktigt? Har ni svårt att hinna med, saknar ni resurser eller har ni rentav inte kommit igång ordentligt på den digitala arenan ännu? Är ni närvarande digitalt, men alldeles för sällan och sporadiskt? 

Då har ni kommit rätt!

Jag erbjuder kurser som tar dig hela vägen från strategi till praktiskt genomförande av din digitala marknadsföring.
Jag har kurser för såväl öppna grupper som team. 

Kontakta mig så berättar jag gärna mer om möjliga upplägg och hur vi kan skräddarsy något som passar just din verksamhet.

Digital strategi – var ska vi synas & varför?

Känns hela den digitala marknadsföringsbiten och närvaro på social medier svårnavigerat?

Har ni svårt att hinna med, veta hur ni ska prioritera närvaron eller har ni rentav inte kommit igång ordentligt på den digitala arenan?

Känns det som en utmaning att veta i vilka kanaler ni når era befintliga eller potentiella målgrupper och därmed vilket innehåll behöver för att skapa engagemang och driva mot försäljning? 

Sannolikt har ni satt igång och har en digital närvaro, men har inte satt en tydlig digital strategi som grund. Oavsett vilket passar den här utbildningen dig och ditt företag!

Upplägget syftar till att skapa en tydlig bild kring hur du ska sätta företagets kurs genom det digitala marknadsföringslandskapet med relevanta budskap, till rätt målgrupper, i rätt kanaler, baserat på just era resurser. 
 
Utbildningen varvar teori och inspirerande exempel med praktiskt arbete för att underlätta tillgodogörandet av innehållet och att ni kommer igång. 
Huvudfokus i utbildningen kommer att ligga på organisk, inte betald, marknadsföring.
  • Vi kommer att gå igenom:
  • Omvärld & trender inom sociala medier
  • Nuläge och önskat läge
  • Konkurrenter
  • Målgrupper & personor
  • Er unikitet och varumärkespaketering

 

Vi tittar närmare på svensk användarstatistik samt fördjupar oss kring hur du optimerar din närvaro på Facebook, Instagram och LinkedIn.

Kursen passar dig eller er som:

  • För dig som är blivande eller nuvarande ansvarig för digital marknadsföring, köpare av digitala marknadsförings-/SoMe-tjänster, marknadsförare, chefer och budgetansvariga. 

  • Har hand om företagets sociala medier, arbetar med kommunikation eller marknadsföring.
  • Kanske sitter du på en marknadsavdelning idag och vill göra ett omtag kring er digitala närvaro. 

Sagt om kursen och kursledare Fredrika Rylén

”Den här kursen är bland de bästa jag gått alla kategorier. Utbildaren var grym på att förmedla kunskap på ett enkelt och lättförståeligt sätt och samtidigt inspirera, motivera och lugna mig som stressad småföretagare i att lite är bättre än inget.”

Omfattning:

  • 12 timmar, fördelat på 4 tillfällen
  • 3 timmar per kurstillfälle. Kl 9-12, digital incheckning från kl 0845)

 

Plats: Utbildningen sker på distans via Teams

Antal platser: 8

Pris:

  • 7 900 exkl moms.

Praktiskt genomförande – så lyckas du i sociala medier

Nu har du satt en tydlig digital strategi som definierar vart ni ska finnas, varför, till vilken målgrupp ni vänder och vad ni vill uppnå och hur detta ska mätas. Och nu då?

Hur optimerar du din närvaro i kanalerna rent praktiskt? Hur skapar du en relevant innehållsstrategi, innehållsplan, attraktivt visuellt innehåll med enkla medel, hur formulerar du textinnehåll som fångar och stoppar scrollet? Hur optimerar du din profil? 

I den här kursen djupdyker vi i det praktiska – själva genomförandet som tar dig från ord på ett papper till handling som ger resultat. Du arbetar givetvis med din egen verksamhet som exempel i varje övning och du får dig massor med tips, verktyg, mallar och annat matnyttigt som gör det enkelt fortsätta arbetet på egen hand efter kursens avslut. 

Hemsidan - innehåll som konverterar och ökar lojaliteten

Instagram - strategi & innehåll som engagerar och konverterar